Clínica jurídica ALIMENTS I SOLIDARITAT a Solidaris

El projecte “Aliments i Solidaritat” està promogut per l’associació Antics Alumnes de Montision i té com a finalitat primària que cap persona de la nostra Illa pateixi fam o subalimentació i com a finalitat última evitar la seva exclusió social. Per això proporciona menjar a més de 9000 persones en un local de la barriada palmesana de Pere Garau i els presta assistència i informació de caràcter social i laboral. Cada dijous acuden entre 300 i 400 persones a aquest lloc per rebre una bossa d’alimentació bàsica i també roba infantil, bolquers i llet de continuació, en el cas famílies beneficiàries del programa. El beneficiaris poden sol·licitar assistència jurídica a la Clínica jurídica, que requereix la presencialitat dels alumnes els dijous de 17 a 19 h. per atendre les consultes amb la tutorització dels advocats voluntaris de l’ICAIB. Els casos que es tracten són molt variats: família (atribució de l’ús de la llar familiar, pensions alimentàries), arrendaments (desnonaments), hipoteques, violència contra la dona, estrangeria (regularització, adquisició de nacionalitat, dret a prestacions sanitàries) i matèria laboral-social (subsidis per atur, pensions no contributives), entre d’altres. Durant la setmana els alumnes preparen la resolució dels casos i es requereix de vegades fer acompanyaments a alguna institució.

Vols saber més coses dels Solidaris de Montision? Mira aquest reportatge, hi veuràs els alumnes de Dret integrats en un dia d’activitat dels voluntaris (a partir del minut 10:20).